عوامل تاثیر گذار بر پف و تیرگی زیر چشم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1392
بازدید : 236
نویسنده : خلیل سرخه

عوامل تاثیر گذار بر پف و تیرگی زیر چشم

ginawa up na babae na may natural na berdeng sanga عوامل تاثیر گذار بر پف و تیرگی زیر چشم

در زیر چشم مقدار مشخصی چربی بصورت طبیعی وجود دارد. این چربی ها توسط رباطهایی در جای خود محکم شده اند. ولی با افزایش سن این رباط ها ضعیف تر شده و چربی های که از اسارت آنها در آمده اند به سمت جلو روانه می شوند. لذا این چربیها بصورت پف در زیر چشم دیده می شود.

گاهی دیده می شود در افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله، حلقه های تیره در اطراف چشمشان مشاهده می شود. در اکثر مواقع علاوه بر، پف نیز مشاهده می شود. این مشکل در ابتدا بصورت پف کم شروع می شود. در صورتی که این مورد درمان نشود، کم کم به صورت یک موج ظاهر می شود و پس از مدتی به شکل بالشتکی زیر چشم مشاهده می شود. کارشناسان بر این عقیده اند که دلیل شکل گیری چنین پف هایی، فرایند طبیعی پیری می باشد.

 به مرور زمان این پف کردگی بیشتر و بیشتر می شود و پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد. در این زمان است که کیسه های چشمی بوجود می آید. در افراد مختلف این عارضه در سنین مختلف اتفاق می افتد. این موضوع به وراثت بستگی دارد. در واقع این موضوع یک مسئله ساختاری آناتومیک و ژنتیکی است. الیته باید گفت که تنها وراثت نیست که بر این موضوع اثر دارد بلکه عوامل محیطی مانند نحوه زندگی کردن نیز در آن بسیار موثر است. حتی عواملی مانند مقدار مورد استفاده در طول روز، میزان نمک مصرفی در غذا، مقدار خواب در طی شبانه روز و حتی مقدار فعالیت بدنی و ورزش در تشکیل این کیسه های چشمی نقش بسزایی دارند. در برخی مواقع مشاهده شده که بیماری مزمن سینوسی یا حساسیت بینی سبب ایجاد پف در زیر چشم شده است.

تورم دائمی سبب شل شدن پوست می شود که در نهایت موجب ایجاد پف در زیر چشمان می شود. در صورتیکه گرفتگی بینی دارید، روی پیشانی احساس درد دارید یا اینکه احساس خارش در چشم میکنید، حتما به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کنید زیرا با درمان حساسیت، پف زیر چشم نیز درمان می شود.

اثراگزمای پوست بر پف زیر چشم

گاهی اوقات عواملی چون کم خونی، خستگی دائم و اگزمای پوستی در تیره شده و پف کردن زیر چشم موثر است. کار کشیدن از چشم در مدت طولانی می تواند سبب ایجاد چنین تیرگی ها و پف هایی شود. برخی از کارشناسان معتقدند خارش زیر چشم سبب انتقال رنگدانه ها به این منطقه می شود و لذا تیرگی آن را ایجاد می کند. کمبود آهن نیز یکی از دلایل تیرگی زیر چشم است. تورم عادی در اطراف چشم به معنی تجمع بیش از حد مایعات است که آن‌را در بافت اطراف «اِدِم» می‌گویند و از آنجا که پوست اطراف چشم نازک‌ترین بخش پوست در تمام بدن است، تورم و تغییر رنگ در آن کاملا مشخص می‌شود.

 اثراسترس و گریه بر پف و تیرگی زیر چشم

گاهی استرس و گریه نیز می‌توانند موجب بروز این حالت شود. شب تا صبح خواب هستید و چشم‌هان‌تان بسته است و پلک نمی‌زنید، پلک نزدن می‌تواند پف زیر چشم را تشدید کند. پلک زدن برای چشم مانند راه رفتن برای پاهاست و اگر آنها فعالیت نداشته باشند، به تدریج عضلات‌شان ضعیف و متورم می‌شود. به همین دلیل است که در برخی موارد به محض اینکه از خواب بیدار می‌شوید، شروع به پلک زدن می‌کنید. زمانی که چشم‌ها به طور غیر منتظره پف می‌کنند، آن‌را نادیده نگیرید، زیرا در برخی موارد، نشان از یک مشکل جدی پزشکی هستند؛ مثلا در افراد مبتلا به بیماری تیروئید، چشم‌ها و بافت‌های اطراف آن متورم می‌شوند. همچنین چاقی و ناراحتی‌های چشمی نیز می‌تواند از علائم اختلال تیروئیدی به نام بیماری گریوز (Graves) باشد. حساسیت چشمی، تب یونجه و برخی از انواع حساسیت‌ها مثل حساسیت‌های غذایی نیز باعث تورم پلک‌ها می‌شوند. ایجاد یک واکنش حساسیتی در بدن سبب ترشح ماده‌ای شیمیایی به نام «هیستامین» می‌شود که اثرات منفی بر بافت‌های بدن می‌گذارد و یکی از آنها نشت مایعات از عروق خونی است. این مایعات در بافت اطراف چشم تجمع می‌کنند و باعث ادم می‌شوند. هنگامی که شما به عفونت چشمی مبتلا باشید، این عفونت به شکل پف، تورم پلک و گودی‌های سیاه زیر چشم بروز می‌کند. چشم متورم به طور مستقیم پلک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. خشکی چشم نیز می‌تواند باعث پف و تورم شود. بیماری‌های سیستمیک همچون نارسایی کلیه نیز موجب تورم در سراسر بدن، به ویژه اطراف چشم‌ها می‌گردد.

 درمان و گزینه‌های درمانی

گاهی می‌توان پف چشم را با یک روش ساده مثل قرار دادن یک بالش اضافی روی بالش خود کاهش داد. این کار بظاهر ساده می‌تواند پف چشم را در اوایل صبح از بین ببرد. یکی از بهترین روش‌های کاهش پف چشم قرار دادن یک چای کیسه‌ای سرد شده و یا خیار زیر چشم است که به طور موقت پف چشم‌ها را کاهش می‌دهد. چای سبز کیسه‌ای حاوی مواد طبیعی است که به عنوان (EGCG) شناخته شده‌اند و خاصیت ضد التهابی دارند. اگر به دنبال یافتن روشی هستید که تاثیر طولانی‌تری داشته باشد، می‌توانید از پُرکننده‌های چروک چشم به صورت تزریقی استفاده کنید و تاثیر آن را حدود ۸-۹ ماه داشته باشید.

پف و خطوط زیر چشم با این روش از بین می‌روند، ولی بعد از این دوره دوباره همه چیز مثل قبل می‌شود. عمل جراحی لیفتیگ یک جراحی سرپایی است که حدود ۱ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و با یک بی‌حسی موضعی و آرامبخش آغاز می‌شود و در حدود ۲ هفته به کلی التیام می‌یابد. این روش نیز در برطرف کردن سیاهی و چروک زیر چشم موثر است و نتیجه ماندگارتری دارد؛ ولی معمولا هزینه آن از عهده همه بر نمی‌آید.

 درمان با لیزر

در درمان پف چشم، به خصوص زمانی که از روش تزریق استفاده می‌گردد، اغلب سایه‌های تیره چشم نیز محو می‌شوند. گاهی اوقات تیرگی زیر چشم ناشی از پیری و نازکی پوست و تجمع عروق خونی است که در این موارد با انواع خاصی از لیزر و یا IPL (پالس نوری شدید) بهبود می‌یابد. در این روش با استفاده از گرما عروق خونی اضافی را تبخیر می‌کنند و رنگ آنها در زیر پوست محوتر می‌شود. بهترین روش برای درمان چشمان پف آلود و تیره، شناسایی علت زمینه‌ای آن است. خواب ناکافی و استرس می‌تواند موجب پف چشم‌ها شود. لایه‌برداری شیمیایی، روش‌های رایج لیزر پوست و کرم‌های پوستی و یا جراحی و برداشتن بافت اضافی چربی و سفت کردن عضلات به کاهش پف و چین و چروک‌ها کمک می‌کند. اگر تورم چشمان شما ناشی از حساسیت باشد، در صورت لزوم می‌توانید از قطره‌های چشمی استفاده کنید.

 کمپرس آب سرد

استفاده از کمپرس سرد نیز می‌تواند به طور موقت ورم پلک را از بین ببرد. سعی کنید نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز بخورید که مایعات اضافی بدن شما را از بین می‌برند. همچنین کرم‌هایی که حاوی فنیل افرین انقباض رگ‌های خونی شده و قطر آنها را کاهش می‌دهند و علاوه بر کاهش پف آلودگی چشم‌ها، تیرگی آنها را نیز کم می‌کنند. با این حال به این نکته نیز دقت کنید که اگر به طور ناگهانی ناخواسته این کرم‌ها را وارد چشمان خود کنید، موجب التهاب آن می‌شوید. بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید. درمان با هیدروکینون نیز می‌تواند در از بین بردن پف‌ها و هاله‌های سیاه زیر چشم موثر باشد.

 قبل از خواب آرایش‌تان را پاک کنید

قبل از خوابیدن حتما آرایش خود را پاک کنید؛ زیرا مواد آرایشی و شیمیایی خود می‌تواند یکی از علل حساسیت و پف چشم باشد. نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. گاهی اوقات در طول روز به دلیل داشتن مشغله‌های فراوان از نوشیدن مایعات غافل می‌شویم و زمانی که به یاد آن می‌افتیم، می‌خواهیم تمام نیاز روزانه خود را به یکباره برطرف کنیم؛ ولی نوشیدن آب به طور تدریجی بسیار موثرتر از نوشیدن حجم زیادی از آب به طور یکجاست. اگر چشمان شما پف‌آلود است، از مصرف لوازم آرایش و مواد شیمیایی خودداری و از محصولات بدون اسانس و در صورت امکان گیاهی استفاده کنید که بعضی اوقات خود این اسانس‌ها نیز باعث تیره‌تر شدن بیشتر زیر چشم‌ها می‌شوند. محصولاتی که حاوی اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک هستند، می‌توانند پوست را حساس و قرمز و متورم کنند

منبع-پوست نیوز



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اگر زمان و مکان در اختیار ما بود ده سال پیش از طوفان نوح عاشقت میشدم و تو می‌توانستی تا قیامت برایم ناز کنی یک صد سال به ستایش چشمانت می‌گذشت و سی هزار سال صرف ستایش تنت و تازه در پایان عمر به دلت راه می‌یافتم

مدرن ترین و توصعه یافته ترین شهر ایران؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بنفش و آدرس banafsh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 2650
بازدید کل : 42640
تعداد مطالب : 259
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com